نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
اخبار
اخبار > کمپین ملی تغذیه از ۲۹ اذر ماه تا ۱۴ دی ماه با هدف کاهش مصرف قند نمک و چربی در لنده .


  چاپ        ارسال به دوست

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

کمپین ملی تغذیه از ۲۹ اذر ماه تا ۱۴ دی ماه با هدف کاهش مصرف قند نمک و چربی در لنده .

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان لنده گفت همزمان با سراسر کشور اجرای بسیج ملی تغذیه  از ۲۹ اذر ماه تا ۱۴ دی ماه به مدت ۲هفته با هدف کاهش مصرف قند نمک و چربی در سطح لنده اجرا خواهد شد.

 

آقای عالیوند افزود:بر اساس سبد غذایی مطلوب توصیه برای مصرف روزانه روغن و چربی ۳۵ گرم میباشد در حالی که در کشور ما سرانه مصرف بسیار بیشتر میباشد همچنین متوسط مصرف نمک و قند و شکر در کشور ما نزدیک به ۱٫۵ تا۲ برابر توصیه های سازمان جهانی بهداشت می باشد

وی تصریح کرد:بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی،پرفشاری خون،سرطان ها،بیماری های کلیوی،چاقی و... از مهمترین علت مرگ ومیر در کشور ما هستند که شیوع این بیماری ها با تغذیه نامناسب و مصرف بی رویه قند،نمک و چربی ارتباط تنگاتنگی دارد و با شناسایی راههای اصلاح الگوی مصرف انها میتوان درکاهش این بیماریها و ایجاد جامعه سالم گام بزرگی برداشت.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان لنده  ادامه داد:با کاهش میزان مصرفی نمک از طریق کاهش نمک افزودنی به غذا در حین پخت،کاهش مصرف غذاهای کنسروی واماده،فست فودها،اجیل های شور،پفک،چیپس و اجتناب از اوردن نمکدان بر روی سفره  می توان نقش موثری در پیشگیری از پوکی استخوان،بیماری های قلبی،کلیوی ،پرفشاری خون و...ایفا کرد.همچنین جهت کاهش مصرف نمک و بهبود طعم غذا ها از لیمو ترش،اب نارنج،سبزی ها تازه سیرو...استفاده شود

 

وی خاطرنشان کرد:در مورد  کاهش مصرف  قند و شکر توضیح داد :مصرف نوشابه های گاز دار،ابمیوه های صنعتی را کاهش داده و انها را با دوغ کم نمک،اب میوه تازه و اب معدنی جایگزین کنید و همراه با چای از کشمش و خرما به جای قند و شکر استفاده کنید همچنین در میهمانی ها ،پیکنیک ها و مسافرت ها از میوه ها و بیسکویت های سبوس دار به جای قنادی ها  استفاده کنید

وی در ادامه  راههای کاهش مصرف روغن و چربی به شرح ذیل بیان کرد:

به جای سرخ کردن غذاهها از غذاهای تنوری،اب پز،بخار پز و کبابی استفاده شود.مصرف روغن های جامد و اشباع،فست فودها را محدود کرده و چربی گوشتها و پوست مرغ را حذف نمایید

امعاع و احشاع مانند کله پاچه ،مغز،زبان حاوی کلسترول بالای هستند که لازم است مصرف انها را کاهش دهیم

روغن زیتون،کانولا،کنجد،و مصرف ماهی و ورزش منظم با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بهبود عملکرد قلب و مغز نقش موثری دارد


١٨:٠١ - 1395/10/05    /    شماره : ١٤٠٤٨    /    تعداد نمایش : ٥١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
[فراموشی کلمه عبور]
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3143
 بازدید امروز : 35
 کل بازدید : 9249
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
 زمان بازدید : 0.5148
اوقات شرعی